Thursday, June 14, 2018

مبلمان چوبی و چوب راش

مبلمان چوبی در دکوراسیون داخلی نشیمن نقشی مهم ایفا می کنند. چوب های مختلفی در ساخت مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام از آنها دارای ویژگی های منحصر به فردی است. در این مطلب در مورد ویژگی های چوب راش صحبت می کنیم.
هنوز مبلمان خانه ی مادربزرگها را خیلی از ما به یاد داریم که جنس شان از چوبهای محکم مثل راش فرآوری شده و گردو بود، مبل هایی که هنوز هم با جدیت کار میکنند و شاید تقریبا سالم باشند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اگر این مبل ها به هردلیل در دسترس نباشند پس چطور میشود مدرن و در عین حال نوستالژیک بود؟ پیشنهاد ما به شما این است که باید سراغ نمونه های تازه ساخت و مدرن تر را گرفت.
مبلمان چوبی و چوب راش
چوب راش، محکم اما ظریف در طراحی
کسانی که دنبال خرید مبلمان هستند، خیلی خوب میدانند که راش فرآوری شده چوبی است نیمه سنگین، سفت و سخت و دارای رنگ کرم مایل به قرمز که در عین خوش تراش بودن کار کردن رویشان ماشینهای چوب بری تازه نفس را می طلبد. راش جنگلی نوع مرغوب این چوب است و معمولا از گرجستان وارد می شود که بدون گره، رگه و دورنگی بودن و البته منبت کاری ظریف روی آن بر ارزشش می افزاید.
چطور دنبال چوب راش باشیم؟
چوب راش نقش و نگارهای خاص خودش را دارد. سری به اینترنت بزنید و عکس‌های آن را ببینید. سختی این نوع چوب هم که مثال‌زدنی است. پس چیزی که قرار است بخرید، باید شکل مشخصی داشته باشد؛ ضمن اینکه باید حالت چوبی داشته باشد. مبادا فریب روکش راش را بخورید!
مبلمان چوبی و چوب راش
یک فرد چوب‌شناس همراه‌تان باشد
بعضی مبلمان های جدید ساختار و اسکلت بندی شان از چوب راش فرآوری شده است؛ اما خیلی ها فقط چنین ادعایی را مطرح میکنند. مبلمانی که به تازگی از چوب راش فرآوری شده تهیه شده باشد فاقد زبری بوده، سطحی نرم، صاف و لطیف دارد. برای تشخیص کافیست یک فرد معتمد همراهتان باشد؛ البته خرید از برندهایی که کاملا به صداقتشان ایمان دارید راه حل ساده تری است. برند “مبلمان آران سرهنگی” همراه معتمد شماست.
منبع: چیدانه

No comments:

Post a Comment