Friday, June 15, 2018

نکات طلایی خرید میز و صندلی نهار خوری

خرید میز ناهار خوری شاید کار خیلی سختی به نظر برسد اما اگر این خرید با اطلاع و پیش زمینه ای مناسب انجام شود می تواند خرید مناسب را به ارمغان آورد. در این مطلب نکات طلایی خرید میز و صندلی نهار خوری را مرور و در مورد آنها صحبت می کنیم.
این روزها دیگر میز و صندلی های غذاخوری جزو پای ثابت مبلمان های منزل محسوب می شوند، پس بهتر است که در خرید آن ها هم همان وسواسی را به خرج دهید که در موقع خرید دیگر مبلمان های خانه به خرج می دهید و برای این کار باید در مورد آن ها اطلاعات جامعی داشته باشید ما در این مطلب شما را با تعدادی از ویژگی هایی که هر میز و صندلی غذاخوری باید داشته باشد آشنا می کنیم تا شما بتوانید خریدی مطمئن تر را تجربه کنید، البته در این راه گروه میز ناهارخوری نیز کمک زیادی به ما کرده اند، پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.
نکات طلایی خرید میز و صندلی نهار خوری
۱. مواد و مصالح مورد استفاده در طراحی و ساخت میز غذاخوری
میز و صندلی های غذاخوری هم مانند دیگر مبلمان های خانه دارای انواع متنوعی هستند چه در طراحی و چه در متریال ها و مواد و مصالح، اما محبوب ترین نوع میز و صندلی های غذاخوری میز و صندلی های چوبی هستند. اگر خواستید که میز و صندلی غذاخوری چوبی تهیه کنید دقت کنید که حتما چوب آن ها راش باشد. چوب راش مستحکم ترین و مقاوم ترین نوع چوب است که می توان از آن ها مبلمان های مختلف ساخت. تمامی میز و صندلی های ناهارخوری از چوب راش تهیه می شود.
۲. توجه به اتصالات در ساخت میز و صندلی های غذاخوری
میز و صندلی هایی که دارای اتصالات از نوع پیچ و مهره هستند به نسبت میز و صندلی هایی که دارای اتصالات چسبی و میخی هستند دارای استحکام بیشتری هستند. معمولا در اتصال اجزای میز و صندلی های ناهارخوری از پیچ های خودکار و پیچ های آلنی که اتصالات محکم تر و مقاومتری را ایجاد می کنند استفاده می شود.
۳. رنگ آمیزی میز و صندلی های غذاخوری
رنگ آمیزی میز و صندلی های غذاخوری نیز بسیار مهم است. در رنگ آمیزی این مبلمان ها باید از مرغوب ترین رنگ ها و تینرها استفاده کرد. تینرها و رنگ هایی که هم از سطح میز و صندلی های ناهارخوری مراقبت کند و هم باعث شود تا آن ها جلا و جلوه زیباتری به خود بگیرند. مطمئنا شما هم خوب می دانید که صندلی های میزناهارخوری مدام در حال جا به جا شدن هستند و ممکن است در اثر برخورد با دیگر پایه ها و حتی دیگر قسمت های خانه دچار آسیب شوند، این رنگ ها هستند که وظیفه مراقبت از آن ها را بر عهده دارند پس انتخاب جنس خوب از این جهت اهمیت می یابد.
۴. جنس تشکچه ها و نشیمن میز و صندلی های غذاخوری
مهم ترین قسمت در میز و صندلی های ناهار خوری قسمت نشیمن گاه آن ها است. معمولا برای این قسمت تشکچه های نرمی تهیه می شود که اگر قصد داشتید مدت زمان زیادی را روی آن بنشینید اذیت نشوید. معمولا این قسمت از تخته های چند لایه تهیه می شوند و برای روی آن ها نیز از ابرهای متراکم، اسفنج های با دوام و بهترین پارچه ها استفاده می شود. در این مورد نیز می توانید به محصولات گروه میز و صندلی ناهار خوری اعتماد کنید.
۵. طراحی پایه های میز و صندلی های ناهار خوری
یکی دیگر از نکته هایی که در هنگام خرید میز و صندلی ها باید به آن توجه کنید، نوع طراحی پایه های صندلی ها است. هرچه پایه ها صاف تر باشند مدت زمان بیشتری را دوام می آورند، البته نباید از این نکته که پایه های دارای منحنی زیبایی بیشتری دارند هم گذشت. اما باید دقت کرد که انحنای این پایه ها نباید از یک حد مشخصی گذر کند. تا هم زیبایی و هم استقامت میز و صندلی های ناهارخوری حفظ شود.
۶. طراحی تکیه گاه صندلی های ناهار خوری
تکیه گاه ها از دیگر نکته هایی هستند که باید در هنگام خرید میز و صندلی های غذاخوری به آن ها توجه کرد. تکیه گاه های خیلی بلند و یا خیلی کوتاه هر کدام به نوبه خود می توانند باعث آزار و اذیت شما شوند پس بهتر است که صندلی هایی را انتخاب کنید که از این بابت هم آسایش و راحتی شما را مهیا کنند.
۷. شکل کلی میزهای ناهار خوری
این نکته کمی با نکته های دیگر قید شده در این مطلب متفاوت است. تا به این جا نکته های ذکر شده همه نکته های فنی بوده اند اما این نکته به یک مورد دکوراسیونی اشاره می کند. شما باید میز و صندلی های ناهار خوری با بر اساس طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان انتخاب کنید. این میز و صندلی ها باید در خانه های شما خوش بنشینند و شکل کلی آن ها با دکوراسیون داخلی خانه تان جور در بیاید و ست باشد. یادتان باشد که میز و صندلی های ناهار خوری جزو مبلمان های بزرگی محسوب می شوند که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما تاثیر بسیار زیادی دارند.
منبع: چیدانه

No comments:

Post a Comment