Monday, June 25, 2018

راهنمای انتخاب مبلمان زیبا

انتخاب مبلمان زیبا برای منزل شاید سخت به نظر نرسد اما اگر با آگاهی قبلی نباشد قطعا زمانبر خواهد بود. در این مطلب در مورد راهنمای انتخاب و خرید این مبلمان شیک و زیبا که می تواند شما را از تردید نجات دهد صحبت خواهیم کرد.
وقتی تصمیم گرفتید كه دوست دارید خانه شما چه شكلی باشد و بعد از آنکه رنگ‌های مختلف را در ذهن خود مرور كردید و مطمئن شدید كه چقدر می‌توانید بابت این كار هزینه كنید، نوبت آن رسیده است كه توجه بیش‌تری به مبلمان خانه خود كنید و با استفاده درست از آن‌ها دکوراسیون داخلی منزل خود را به كلی دگرگون كنید. خانه شما در هر وضعیتی كه باشد و خود شما هم در هر شرایطی باشید به هر حال تعدادی مبل و وسایل دیگر در خانه شما وجود دارد. اما آیا باید این مبل‌ها را نگه داشت یا از صفر شروع كرد؟ از كجا باید دیگر وسایل و مبلمان مورد نیاز خود را خریداری كنید؟ در هنگام خریدن مبلمان به چه نكاتی باید توجه كنید؟ و چگونه باید از بروز اشتباهات احتمالی جلوگیری كنید؟ در این مطلب پاسخ این سوالات را خواهید یافت، تا خیال شما از بابت خرید مبلمان مناسب و باكیفیت راحت شود.
قبل از هر چیز به مبلمانی كه هم‌اكنون در خانه دارید توجه كنید. اگر مبلی دارید كه قیمتی ارزانی دارد از شر آن خلاص شوید. اگر سبك طراحی آن‌ها قدیمی و از مد افتاده است، باز هم می‌توانید آن را از خارج كنید، مگر این‌كه این مبل خاصی برای شما ارزش معنوی داشته باشد و قصد داشته باشید كه آن را تعمیر كنید و روكش‌های آن را تعویض نمایید.
راهنمای انتخاب مبلمان زیبا
اگر هنوز در مورد این‌كه كدام مبل را بیرون بریزید و كدام را در خانه نگه دارید تردید دارید، بهتر است یك طراح داخلی استخدام كنید، دلیلی ندارد كه حتما پول زیادی به او بدهید و می‌توانید با او ساعتی كار كنید، تا او به شما در این زمینه مشورت دهید و به شما بگوید كه كدام قطعه‌ها ارزش نگه داشتن دارند. آلیسون كاكوما (Allison Caccoma) از شركت طراحی كاكوما می‌گوید: «طراحان داخلی مسائل را از زاویه دیگری می‌بینند و بهتر می‌توانند در مورد وسایل قضاوت كنند.»
طراح داخلی خوب کیست؟
وقتی شما در این مورد به نتیجه نهایی رسیدید، اكنون یك مرحله مانده است تا بتوانید به فروشگاه رفته و دست به خرید مبلمان بزنید. كاكوما می‌گوید: «تا زمانی كه در مورد تمام جزئیات و اجزای فضای خود، مانند قالیچه، مبلمان، پرده‌ها، چارچوب پنجره‌ها، و نورپردازی، به نتیجه نرسیده‌اید دست به هیچ كاری نزنید.» اگرچه نیازی نیست كه تصور دقیق و كاملی از تمام وسایل مورد نیاز داشته باشید، اما باید تصوری در مورد این‌كه می‌خواهید هر وسیله چه شكلی باشد در ذهن داشته باشید. در واقع، ممكن است شما نیاز به یك تخته ایده‌ها داشته باشید، تا بتوانید تمام نكات و وسایلی كه به دنبال آن‌ها هستید را به تخته نصب كنید تا تصور روشنی از آینده فضای زندگی خود داشته باشید.
كاكوما می‌گوید: «مردم معمول این اشتباه را می‌كنند كه ابتدا یك وسیله می‌خرند و بعد سعی می‌كنند فضای خود را بر اساس آن وسیله طراحی كنند.»
اما آیا تا زمانی كه تصور درستی از آن‌چه در اختیار داریم و در دسترس ماست نداریم می‌توانیم بفهمیم كه واقعا به دنبال چه چیزی هستیم؟ در این مرحله است كه شما باید كمی دست به تحقیق و شناسایی گزینه‌ها بزنید. به گالری‌های مبل‌فروشی نزدیك خانه خود بروید (این گالری‌ها معمولا تمام مبل‌های خود را در معرض دید قرار می‌دهند، و وارد شدن به آن‌ها لزوما به معنی قصد خرید داشتن نیست و به همین دلیل به راحتی می‌توانید در آن‌ها پرسه بزنید) و ببینید كه سبك‌های حال حاضر چه چیزهای هستند، چه امكاناتی در اختیار شماست و از كدام گزینه‌ها بیش‌تر خوشتان می‌آید. زمانی را صرف جستجو در وب‌سایت‌های طراحی داخلی، نشریه‌های این حوزه، فروشگاه‌های خرده‌فروشی، و فروشگاه‌های مبل‌های آنتیك بكنید تا شناخت بهتری نسبت به امكانات در اختیار خود پیدا كنید. كلودیا جوئستل (Claudia Juestel) از گروه طراحی آدینی (Adeeni Design Group) می‌گوید: «مردم باید افق دید خود را گسترش بدهند و تمام گزینه‌های در اختیار خود را بررسی كنند.»
برخی از طراحان از این مسئله دفاع می‌كنند كه بهتر است در ابتدا یك وسیله مهم و بزرگ را خریداری كرد. چه این وسیله را در ابتدا خریداری كنید و چه در انتهای كار، معمولا بهتر است این وسایل بزرگ و مهم را تحت كنترل داشته باشید و كمی در خرید آن‌ها احتیاط كنید چراكه این وسایل هم گران هستند و هم تاثیر زیادی بر روی فضای شما می‌گذارند و از این رو اشتباه در خرید آن‌ها تاثیر منفی‌ای بر روی فضای زندگی شما می‌گذارد. كاكوما توصیه می‌كند كه: «سعی كنید پارچه‌های مبلمان را به رنگی خنثی انتخاب كنید و سپس از طریق دیوارها یا كوسن‌ها رنگ را وارد فضای خود كنید. در این وضعیت، احتمال اشتباه پایین می‌آید و در عین حال رنگ هم به فضای شما تزریق می‌شود.»
راحتی مسئله بسیار مهم و حیاتی است. از این‌كه پول خود را صرف نشیمن‌های راحت كنید اصلا به خود ترس راه ندهید.
جوئستل توصیه می‌كند كه: «بهترین كاناپه‌ای كه توان مالی آن را دارید خریداری كنید.» پیش از آن‌كه كاناپه را بخرید كمی روی آن بنشینید و لم بدهید، و اگر امكان مالی دارید  سعی كنید نشمین‌های كاناپه را از مواد پركننده‌ای انتخاب كنید كه فوم مستحكمی دارند و داخل آن‌ها از پَر پُر شده است. اگر شما بیش‌تر وقت خود را در اتاق نشیمن سپری می‌كنید تا اتاق پذیرایی، سعی كنید بهترین كاناپه را برای این فضا بخرید تا اتاق پذیرایی. چون از این اتاق بیش‌تر از اتاق نشیمن استفاده می‌كنید و در نتیجه راحتی آن در اولویت بیش‌تری قرار دارد.
وسایل روكش‌دار معمولا قیمت زیادی دارند، به همین دلیل آن‌ها را باید به گونه‌ای انتخاب كنید كه همیشه برای شما تازه باشند و با تغییر سبك زندگی و ذائقه شما باز هم قابل استفاده باشند. در این مورد قانون این است كه مبل‌های روكش‌داری ساده و بی‌آلایش خریداری كنید. و خیلی هم در این مورد كه مبل‌ها از یك مجموعه هستند یا نه وسواس به خرج ندهید. به طور كلی، شما اگر از مبل‌های خانه خود خوشتان بیاید، در نظر شما آن‌ها در كنار هم هماهنگی خوبی دارند.
كاكوما می‌گوید: «مبلی را بخرید كه از آن خوشتان می‌آید. در مورد این‌كه آیا آن با دیگر وسایل هماهنگ است خیلی فكر نكنید، مهم نظر شما و ذائقه شما است.»
جوئستل می‌گوید كه فروشگاهی كه باید از آن مبل مورد نظر خود را بخرید كاملا به سبك و سلیقه شما، بودجه، و توقعاتی كه از كیفیت مبل دارید، و هم‌چنین مقدار زمانی كه می‌خواهید به این مسئله اختصاص دهید بستگی دارد.
اگر نمی‌خواهید هزینه چندانی بابت این كار بكنید، بهتر است به سراغ دسته‌دوم‌فروشی‌ها، سمساری‌ها، فروشگاه‌های آنلاین كه مبل‌های دسته دوم می‌فروشند، و مغازه‌های قدیمی بروید. معمولا در این فروشگاه‌ها می‌توانید مبل‌های بسیار خوب و باكیفیت و با قیمت بسیار اندك خریداری كنید.
اگر زمان زیادی نمی‌خواهید بابت این كار صرف كنید بهتر ست مستقیم به مبل‌فروشی‌ها بروید. كاكوما با خرید مبل از فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای اصلا موافق نیست چراكه معتقد است فروش مبل شغل اصلی این فروشگاه‌ها نیست و به همین دلیل نمی‌توان به كیفیت محصولات آن‌ها اطمینان كرد و از طرفی این فروشگاه‌ها با مد روز پیش نمی‌روند. هم‌چنین از حركات باعجله و بدون فكر پرهیز كنید. او توصیه می‌كند كه: «مبل خود را از فروشگاه‌های درجه یك خریداری كنید. این فروشگاه‌ها معمولا در مورد محصولات خود دقت زیادی می‌كنند و در اكثر موارد آن‌ها را گارانتی می‌كنند.»
چگونه می‌توان یك مبل باكیفیت را از یك مبل بی‌كیفیت تشخیص داد:
اگر قصد خرید یك مبل روكش‌دار را دارید، گوشه‌ای از آن را بلند كرده و سپس رها كنید؛ اگر این گوشه مبل سبك یا ارزان بود بدانید كه این مبل كیفیت زیای ندارد. در عین حال هر چه نشیمن‌ها و بالشتك‌های مبل سنگین‌تر باشند مبل شما دوام و ماندگاری بیش‌تری خواهد داشت.
اگر قصد خرید كابینت دارید، مطمئن شوید كه حركت كشوها آن روان و راحت است و در عین حال اتصال خوبی با بدنه دارند.
آیا قصد خرید تشك دارید؟‌ در این مورد به تعداد فنرهای آن توجه كنید؛ هر چه تعداد فنرها بیش‌تر باشد كیفیت تشك شما بیش‌تر خواهد بود و در نتیجه برای سالیان سال به درد شما می‌خورد.
جوئستل و كوكوما هر دو می‌گویند كه بزرگ‌ترین اشتباهی كه افراد هنگام خرید مبل می‌كنند این است كه به ابعاد آن بر اساس ابعاد اتاق و دیگر اجزای فضا توجه نمی‌كنند. مبلی كه در یك گالری با ارتفاع ۶ متر زیبا به نظر می‌رسد لزوما در اتاق شما كه حدود ۵/۲ متر ارتفاع دارد زیبا نیست. پیش از این‌كه دست به خرید بزنید، حتما ابعاد اتاق را محاسبه كنید و هنگام خرید مبل ابعاد آن را نیز از فروشنده بپرسید. تناسب میان ابعاد مبل و ابعاد اتاق تاثیر زیادی بر روی طراحی شما می‌گذارد. هم‌چنین ابعاد درها و راهروهای خود را نیز محاسبه كنید تا هنگام خرید مبل از این‌كه این وسایل وارد خانه شما می‌شوند مطمئن شوید.
منبع: چیدانه

No comments:

Post a Comment