Monday, May 28, 2018

میز تحریر کتابخانه دار در طرح های جدید

میز تحریر ها امروزه جز ثابت اتاق خواب کودکان و نوجوانان شده است. اینکه این میز تحریر ها بتوانند با دیگر اجزای اتاق متناسب باشند بسیار مهم است و مهمتر انکه کاربرد این میز ها خیلی گسترده از یک میز تحریر معمولی باشد. میز تحریر کتابخانه دار شاید بتواند علاوه بر یک میز معمولی به عنوان یک کتابخانه برای کتاب ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.
مسلما تزیین اتاق خواب کاری بسیار لذت بخش برای هر جوان و نوجوانی است. اتاق محلی برای سرگرمی، استراحت و صد البته کار جدی است.  میز تحریر کتابخانه دار درست مانند تخت خواب، جزئی بسیار مهم و لازم برای دکوراسیون اتاق خواب جوانان بوده و حتما باید توجه و دقت زیادی در انتخاب آنها کرد. میز تحریر نقطه مرکزی برای انجام تکالیف درسی و دانشگاهی و همینطور کارهای اداری محسوب می شود و باید فضای کافی و مناسب حتی در اتاق خواب های کوچک برای چنین وسیله ای در نظر گرفته شود.
میز تحریر کتابخانه دار در طرح های جدید
میز تحریر کتابخانه دار در طرح های جدید
البته اگر اتاق خواب بقدری کوچک است که هیچ فضایی برای قرار دادن میز تحریر وجود ندارد، می توانید این قسمت را به انتهای اتاق نشیمن، آشپزخانه و یا حتی راهرو خانه منتقل کنید. فرقی نمی کند که مکان کجا باشد، چیزی که مهم است انتخاب میز تحریری مناسب است تا تمام نیازهای شما را برطرف کند. میزی مناسب همراه با صندلی کار راحت، قفسه و کتابخانه جادار از وسایل ضروری و ابتدایی برای ایجاد محیط کار هستند. بعداز فراهم شدن این لوازم ابتدایی، می توانید بروی زیبایی و دکوراسیون محیط تمرکز کنید. در این پست با بیش از ۲۰ مدل جدید میز تحریر کتابخانه دار روبرو می شوید که همانند یک پکیج کامل، تمام لوازم مورد نیاز را یکجا در اختیار مصرف کننده قرار می دهند.
از آنجایی که امروزه بیشتر اتاق خواب های مدرن با انواع ست مبلمان پر شده اند، هر کدام از اجزای دکور نقشی کامل کننده برای یکدیگر ایفا می کنند. به عبارت دیگر تمامی لوازم در کنار هم سبک طراحی اتاق را تشکیل داده و حسی خاص در فضا بوجود می آورند. ست میز تحریر کتابخانه دار نیز باید در راستای همین هدف انتخاب شده و نقشی کامل کننده داشته باشد. برخی باید کوچک باشند تا فضای کافی برای لوازم دیگر باقی بگذارند و برخی هم بیشتر بروی زیبایی و جادار بودن تمرکز می کنند.
میز تحریر کتابخانه دار در طرح های جدید
درست مانند سایر اتاق های خانه، فضا نقشی اساسی در تزیین و طراحی دکوراسیون داخلی ایفا می کند. اضافه کردن میز تحریر بهمراه کتابخانه به این معنی نیست که شما باید فضای گرانبها را فدای چنین وسیله ای کنید. یکی از راه های خلاقانه برای استفاده حداکثر از فضا، نصب تخت خواب در ارتفاع بالا و قرار دادن میز تحریر زیر تخت خواب است. این روش برای اتاق هایی که سقفی بلند دارند، بسیار خوب جواب می دهد. روش دیگر استفاده از میز تحریر کمجا و تاشو در گوشه اتاق بهمراه قفسه های شناور و دیواری است. چنین میزهایی در کوچکترین اتاق ها نیز به راحتی جا خواهند گرفت.
البته درست است که مسئله فضا و راحتی در الویت اول قرار دارند اما نباید از شکل ظاهری و زیبایی میز غافل شد. مرکز کار در خانه هم باید زیبا باشد و هم کارآمد. میز تحریر هم جزئی از مبلمان اتاق شناخته می شود و باید سبک طراحی آن با سایر اجزا همخوانی داشته باشد. تنها در این شرایط است که میز تحریر همانند جزئی طبیعی از دکوراسیون اتاق دیده خواهد شد و نه جزئی جدا افتاده از آن. میز تحریر بهمراه کتابخانه و قفسه، چون حجم وسیع تری نسبت به میزهای معمولی دربر می گیرد طبیعتا ظاهر آن نیز تاثیر بسزایی روی شیکی و کلاس دکوراسیون خواهد گذاشت.
میز تحریر کتابخانه دار در طرح های جدید
وقتی صحبت از میز تحریر کتابخانه دار می کنیم نباید تمرکز فقط روی میز باشد. قفسه و کتابخانه و نوع تزیین و استفاده از آنها نیز اهمیت پیدا می کند. توجه داشته باشد که کتابخانه و قفسه همراه میز تحریر خیلی سریعتر از آنچیزی که فکرش را می کنید پر خواهد شد. حال کمبود فضا را هم به آن اضافه کنید تا شرایط بغرنج تر شود. در چنین شرایطی تنها راه حل، استفاده از کتابخانه های مدولار دیواری است. شما براحتی می توانید تعداد قفسه ها را به مرور زمان افزایش دهید. نکته مثبت در این روش این است که علی رغم افزایش فضای ذخیره سازی، هیچ فضایی از کف اتاق اشغال نمی شود.
این قسمت مربوط به میزهای است که برای دو نفر طراحی شده اند. مثل اتاق خواب دو قلوها یا خانواده هایی با دو فرزند نوجوان که در یک اتاق مشترک هستند. وجود دو نفر در یک اتاق به این معنی نیست که حتما باید از دو استایل متفاوت استفاده کنید. میز تحریر دو نفره فضای کمتری اشغالی می کند و به همین خاطر کار برای هر دو مصرف کننده راحت تر خواهد شد. برخی از میزهای دونفره طراحی خیلی ساده ای دارند و فقط اندکی باریک تر و طویل تر از مدل های معمولی هستند تا فضا برای قرار دادن دو صندلی فراهم شود. برخی میزها نیز طراحی کاملا متفاوتی دارند که در شکل های زیر تعدادی از آنها را مشاهده می کنید.
منبع: اتاق

No comments:

Post a Comment