مدیران
شرکت ها همواره تاکید مهمی بر دکوراسیون داخلی فضای اداری و هماهنگی آنها
با یکدیگر دارند. اینکه چه مبلمانی می تواند برای خانه آنها مناسب باشد یا
برای خرید مبلمان اداری باید چه نکاتی را رعایت کنند که بسیار حائز اهمیت است.
فضاهای اداری که طراحی دکوراسیون داخلی آن
بسیار حائز اهمیت است. این فضاها به این دلیل بسیار مهم است که بسیاری از
ما زمان زیادی از روزمان را در این فضا سپری می کنیم و بسیار مهم است که در
فضای کاری خود احساس راحتی و آرامش داشته باشیم. این احساس راحتی و آرامش
به وسیله مبلمان و دکوراسیون داخلی فضای اداری منتقل می شود. با ما در این
مطلب همراه شوید تا یک شرکت و دفتر کار حرفه ای داشته باشید.
مبلمان و عناصر مهم در طراح دکوراسیون داخلی فضای اداری
عکس بالا طراحی داخلی دفتر کاری در خیابان
ولنجک است. گروه طراحی داخلی و هوشمند سازی کارا که طراح این پروژه بودند
می گویند که کارفرما تاکید بر فضایی لوکس و کلاسیک با استفاده از چوب و
همین طور استفاده از تکنوژی های جدید و هوشمندسازی دفتر کارش داشته
است. استفاده از مبلمان باعث می شود که افراد احساس راحتی در فضا داشته
باشند و در مراجعه کننده حس اعتماد و اطمینان ایجاد می کند. باید به این
نکته توجه کرد که در انتخاب مبلمان اداری باید به راحتی و ویژگی های
ارگونومی، پاگیر نبودن، قابلیت تمیز شدن آسان و همچنین تناسب با کاراکتر و
نوع شرکت توجه کرد.
رعایت مقیاس انسانی در طراحی دکوراسیون فضای اداری
در عکس بالا استودیو ۴*۱۲، طراحی آتلیه
معماری در فضایی کوچک که توسط استودیو معماری فضا، رویداد، شهر انجام
شده را در کنار مقیاس انسانی می بینید. یکی از نکات مهم در انتخاب مبلمان
فضای اداری توجه به مقیاس انسانی است. این که مبلمان ها به نحوی انتخاب
بشوند که افراد برای مدت طولانی در آن راحت باشند تا راندمان کاری فرد نیز
بالاتر برود.
مبلمان مناسب حتی می تواند به صرفه جویی در زمان هم کمک کند!
مبلمان مناسب حتی می تواند به صرفه جویی در زمان هم کمک کند!
میز و صندلی مناسب برای اتاق کنفرانس در طراحی اداری
در اتاق کنفرانس میز و صندلی ها باید به
گونه ای انتخاب شوند که با سبک دکوراسیون داخلی فضا هماهنگ باشند. صندلی
اتاق جلسات باید سبک، کم جا و به راحتی قابل جابه جایی باشد. مانند اتاق
جلسات شرکت بایر که در عکس بالا می بینید رنگ هایی مانند نارنجی که خلاقیت و
تمرکز ایجاد می کند برای اتاق جلسات مناسب است و نورپردازی نیز باید میز
جلسه را به طور کامل روشن کند. استفاده از تکنولوژی های جدید مثل کیبورد
های توکار، مانیتور های لمسی کوچک یا استند تبلت برای هر فرد در میز اتاق
جلسات بسیار کابردی است. برای هوشمند سازی فضای شرکت و دفتر کارتان می
تواند از شرکت های حرفه ای هوشمندسازی در اهالی فن چیدانه کمک بگیرید.
چیدمان و فضای اطراف میز جلسات نیز باید به گونه ای باشد که حرکت افراد و پذیرایی به راحتی صورت گیرد.
چیدمان و فضای اطراف میز جلسات نیز باید به گونه ای باشد که حرکت افراد و پذیرایی به راحتی صورت گیرد.
نکته مهم دیگری که باید در انتخاب مبلمان
فضاهای اداری در نظر گرفته شود طراحی آن ها متناسب با ارگونومی بدن هست.
وقتی شما روی صندلی می نشینید باید نشیمن صندلی و ارتفاع آن از سطح زمین به
گونه ای باشد که پاهی شما را اذیت و خسته نکند. این مساله در جلسه های
طولانی مدت نمود بیشتری پیدا می کند.
بهترین کار این است که از مبلمان های
مدرن که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند در فضاهای اداری استفاده شود.
همچنین باید به جنس متریال انتخابی برای روکش صندلی ها و میز ها نیز توجه
کرد. جنس پارچه های مورد مصرف در این مبلمان ها باید از نوعی انتخاب شوند
که در اثر نشستن طولانی مدت زود باعث عرق کردن نشود و ایجاد حساسیت نکند.
چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی فضای اداری
در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای اداری
یکی از راه های افزایش تمرکز کارکنان و استفاده بهینه از فضای دفتر کار
چیدمان میز و صندلی ها رو به دیوار است.
نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی فضای اداری
برای تاکید بر اهمیت یک فضا یا جدا کردن فضاهای داخلی می توانید طراحی سقف و نورپردازی مناسب و کافی بسیار موثر است.
کفپوش های مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای اداری
گرچه برای تفکیک فضایی می توان از مبلمان
ها و پارتیشن ها استفاده کرد. اما با استفاده از کفپوش هایی با رنگ های
مختلف هم می توان این کار را به روشی متفاوت انجام داد. طراحی داخلی فضای
اداری عکس بالا که توسط دفتر معماری حبیبه مجد آبادی، معمار زن برجسته
ایرانی طراحی شده است از کف پوش های که شما را به فضاهای مختلف هدایت می
کند و همچنین باعث تزریق انرژیی نیز می شوند و فضا را از یکنواختی خارج می
کنند.
پارتیشن ها نیز به نوعی جزو مبلمان فضاهای
اداری محسوب می شوند. بهتر است این پارتیشن ها مانند عکس بالا که طراحی
دفتر کار رنجبر توسط هومن بالازاده است از نوع نیمه شفاف یا کوتاه باشند تا
افراد در حین کار کردن با هم تعامل بیشتری داشته باشند.
مبلمان اداری
فضاهای VIP یکی از مهمترین فضاها در دفاتر
اداری هستند. بیشتر جلسات مهم در اینجا برگزار می شوند پس بهتر است تعبیری
اندیشه شود تا سر و صدا مزاحم برگزاری جلسات نشود. در عین حال این فضاها
که پذیرای مهمان هاست باید بسیار جذاب و راحت باشند. نکته مهم دیگر در
طراحی این فضاها حفظ حریم و ایجاد مانع برای صدا در ملاقات با مهمان ها می
باشد. مبلمان فضای VIP باید راحت بوده و فضا و امکانات مناسب برای پذیرایی
از مهمان در آن فراهم باشد.
طراحی فضاهای سرگرمی در دفاتر اداری
در بسیاری از شرکت های بزرگ در دفتر
شرکت برای کارمندان فضاهایی برای بازی و سرگرمی در نظر گرفته می شود. این
مبلمان ها و عناصر جذاب به روحیه کارکنان کمک می کند و باعث بالا رفتن
انگیزه در آن ها برای انجام هرچه بهتر کار می شوند.
یادمان باشد که طراحی دکوراسیون فضاهای
اداری تاثیر زیادی در رشد شرکت دارد. پس بهتر است در انتخاب مبلمان و طراحی
دکوراسیون این گونه فضاها کمی سخت گیر باشیم و به کارآیی آن ها بیشتر توجه
کنیم. مبلمان ها به فضای اداری شما روح و جان می بخشند پس از آن ها غافل
نشوید زیرا موفقیت شرکت شما در گرو طراحی دفتر کارتان!
منبع: چیدانه
منبع: چیدانه
No comments:
Post a Comment