Saturday, May 23, 2020

بررسی نیمکت دبستان

نیمکت ها بخش مهمی از مدارس و به خصوص کلاس ها را تشکیل داده و مدرسه بدون نیمکت هویت خود را از دست می دهد. نیمکت دبستان یکی از تقسیم بندی انواع نیمکت بوده که ویژگی های خود را دارا می باشد. این ویژگی ها سبب تمایز نیمکت با دیگر نیمکت ها می شود. نیمکت های دبستان می توانند در انواع مختلفی از جمله یک نفره ، دو نفره و سه نفره ساخته شوند. از سویی دیگر مدل های متنوعی دارد که متناسب با نیاز مدارس طراحی و ساخته می شود. همراه ما باشید تا به طور خلاصه در مورد این نیمکت ها ، نحوه طراحی ، ساخت و مشخصات فنی آنها صحبت نماییم.

طراحی نیمکت دبستان

طراحی نیمکت های دبستان می توانند در انواع یک نفره ، دو نفره و یا سه نفره انجام شود. این نیمکت ها متناسب با نیاز مدیران مدارس طراحی و تولید می شود. در طراحی باید طراح متناسب با نیمکتی که قرار است طراحی بکند یک سری مطالعات داشته و بر همه مواردی که لازمه ی طراحی می باشد احاطه داشته باشد. از جمله اینکه دانش آموزان چه طرح هایی دوست دارد و یا چه طرح ها و چه رنگی هایی می تواند تمرکز آنها به کلاس را افزایش دهد.
طراحان متناسب با نیاز می توانند مدل های به هم چسبیده یا جدا از هم نیمکت را طراحی کنند. همچنین نیمکت های دارای پشتی و نشیمن می تواند راحتی بیشتر دانش آموز را فراهم سازد. طراحان سعی می کنند تا در کنار ظاهر نیمکت به مواردی چون جا کتابی و یا گیره نگهدارنده کیف نیز دقت داشته باشند. از طرف دیگر طراحی نیمکت باید مطابق با ارگونومی بدن دانش آموزان بوده و نیمکت تناسب با ساختار بدنی دانش آموزان باشد. زیرا اگر طراحی غیر اصولی انجام شود نیمکت می تواند در دراز مدت به ستون فقرات فشار وارد کند.
بررسی نیمکت دبستان

متریال نیمکت دبستان

بعد از طراحی نیمکت مدرسه لازم است تا متریال برای شروع ساخت فراهم شود. در مورد متریال ها باید این را بگوییم که به دلیل خاص بودن محصول و اینکه کاربر و استفاده کننده آن دانش آموزان می باشند باید بهترین متریال با بهترین کیفیت انتخاب شود. انتخاب متریال با کیفیت سبب افزایش مقاومت و طول عمر نیمکت می شود. در کنار این مورد متریال های جدید دارای ویژگی های بهتری نیز می باشند که می توان در هنگام طراحی با شناخت متریال های جدید و ویژگی های آن نسبت به طراحی نیمکت با متریال های به روز اقدام نمود.
متریال های اصلی نیمکت می تواند ام دی اف و یا فایبرگلاس باشد. فایبرگلاس کیفیت بیشتری را داشته و قیمت آن نیز بیشتر از ام دی اف می باشد. در مقابل ام دی اف رایج تر بوده و قیمت آن نیز مناسب می باشد. متریال ها باید دارای استاندارد های ایمنی نیز باشند. اولا اینکه سلامتی دانش آموزان را تهدید نکند و از طرف دیگر متریال های جدید می تواند به صورت خنثی سوخته و همین سبب می شود تا در صورت آتش سوزی باعث گسترش آتش سوزی نشود.

ساخت نیمکت دبستان

حالا متریال ها آماده اند تا فرآیند ساخت نیمکت شروع شود. در ساخت باید به طور پیوسته کار های انجام شده بررسی و تست شود. ساخت نیمکت های دبستان کمی با نیمکت های پیش دبستانی متفاوت بوده و به دلیل وزن بیشتر دانش آموزان نیاز است تا ساخت مطابق اصول و استاندارد ها جلو برود. در ساخت نیمکت ها برای افزایش مقاومت نیمکت از جوش co2 استفاده می شود. این نوع جوش مقاومت نیمکت را افزایش می دهد. ممکن است در حین ساخت و برش و جوش قسمت های مختلف نیمکت دارای یک سری بریده ها باشد.
این بریده ها می تواند در هنگام استفاده به دانش آموزان و یا وسایل آنها صدمه بزند و لازم است تا بعد از اتمام فرآیند ساخت این موارد بررسی و صاف شوند. اگر نیمکت برای اولین بار طراحی شده است نیاز است تا نمونه هایی از آن ساخته شود تا به طور کامل مشکلات احتمالی بررسی و رفع شود و سپس نسبت به تولید انبوه اقدام شود. اگر همه مراحل ساخت به خوبی پیش برود ، پس از تست نهایی نیمکت دانش آموزی آماده تحویل به مدارس می باشد. برای ایمنی بیشتر نیمکت ها در حین ساخت همه گوشه های تیز انحنا دار می شود.
بررسی نیمکت دبستان

مشخصات فنی نیمکت دبستان

نیمکت های دبستان دارای طول 100 سانتی متر می باشد. این نیمکت ها دارای میزی به عرض 35 سانتی متر و ارتفاع میز نیز 70 سانتی متر می باشد. ابعاد مناسب میز باید امکان نوشتن راحت را فراهم آورد و این عرض این امکان را فراهم می آورد. از طرفی عرض نشیمن 25 سانتی متر و ارتفاع نشیمن نیز 40 سانتی متر می باشد. برای آنکه فشار کمتری بر روی ستون فقرات وارد شود میز را کمی شیب دار طراحی و می سازند که سبب می شود دانش آموزان در حین نوشتن خیلی خم نشود.
پروفیل ای به کار رفته در این نیمکت ها 2*4 می باشد و پایه ها را نیز با رنگ الکترواستاتیک رنگ آمیزی می کنن. ویژگی این رنگ آن است که سبب می شود تا پایه ها ضد خش و ضد آب شود. برای راحتی بیشتر دانش آموزان نیمکت هایی با شنیمن جدا و یا نیمکت هایی دارای پیچ طراحی شده که امکان این را می دهد تا نشیمن متناسب با نیاز دانش آموزان جلو یا عقب برود. این مدل ها نیز به کاهش فشار بر روی ستون فقرات کمک کرده و از خستگی دانش آموز جلوگیری می کند. شما می توانید مقاله معرفی نیمکت پیش دبستانی را نیز مطالعه نمایید.

No comments:

Post a Comment